Wednesday, November 20, 2013

KOLUMPO OFFICIAL TRAILER & SINOPSIS


SINOPSIS

Filem ini adalah cerita yang berkisarkan tentang harapan dan impian warga kota Kuala Lumpur.

Seorang imigran India yang baru sahaja tiba di Kuala Lumpur yang datang untuk berkerja mendapati syarikat yang telah mengupahnya sudah jatuh muflis. Dia kemudian diselamatkan oleh seorang tauke yang juga seorang mamak dan memulakan hidup barunya sebagai seorang pendatang haram di Kuala Lumpur. Di Setapak pula, seorang gadis muda yang asyik cuba mengelak panggilan telefon ibunya didapati sedang menolong seorang perempuan tua nyanyuk yang ingin mencari rumahnya sepanjang hari. Di Ampang pula, seorang pemuda bertemu dengan seorang gadis misteri di KLCC yang ketinggalan tren terakhirnya. Untuk seorang pemuda yang tidak pernah bercinta, pertemuan ini bakal mengubah hidup si jejaka muda ini.

Pergabungan ketiga cerita ini akan menghasilkan sebuah kolaidaskop hidup di bawah langit kota Kuala Lumpur yang bakal mencuit hati dan menggegar jiwa para penonton.

Kalau kita lihat semasa acara Urbanscapes 2012 lalu, ada beberapa orang yang memakai kotak hitam di kepala yang bertulis KOLUMPO dan kami yakin ianya salah satu medium yang sangat kreatif untuk mempromosikan filem terbaharu karya Bront Palarae di kalangan anak muda kita.


KOLUMPO OFFICIAL TRAILER

No comments:

Post a Comment

Sales Shopping Expo Event In Malaysia